БҮГІНГІ ИНКЛЮЗИЯ
Инклюзивтік білім берудің негізгі мақсаты - ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар балалар үшін олардың қоғамға бейімделуі мен қосылуын қамтамасыз ететін қолайлы оқыту жағдайларын жасау. Ресурстық сыныпта оқыту ерекше баланың әдеттегі дамып келе жатқан құрдастарымен бірге жалпы білім алу құқығын жүзеге асыруға мүмкіндік береді.
Ресурстық кабинет дегеніміз не?- бұл ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар үшін инклюзивті білім беруді және жеке оқытуды көздейтін арнайы білім беру моделі. Ресурстық кабинет кез келген баланың білім алу құқығын қамтамасыз етеді және әрбір оқушыны оның ерекше білім беру қажеттіліктері мен мүмкіндіктеріне сәйкес ол үшін барынша қолайлы ортада оқытуды ұйымдастыруға мүмкіндік береді.
Ресурстық кабинет, сондай-ақ білім беру ұйымдары үшін ерекше білім беру қажеттіліктері бар баланың инклюзиясына ықпал ететін барынша мүмкін болатын ресурстар (ұйымдастырушылық, орта, Кадрлық) шоғырланған кеңістіктік аймақ деп аталуы мүмкін.
Ресурстық кабинетті ұйымдастыру кезінде келесі шарттар ескеріледі:
* білім беру ұйымының ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар үшін арнайы білім беру жағдайларын жасауға дайындығы;
* ресурстық кабинет мамандарының тобының болуы немесе құрылуы;
* ресурстық кабинетті қаржыландыру мәселелерін шешу.
Ресурстық кабинеттер қалай ұйымдастырылған
Ресурстық кабинеттің жұмысы үшін барлық талаптарға сәйкес ұйымдастырылған және жабдықталған бөлменің болуы қажет, оны "ресурстық бөлме"деп те атауға болады.
Бұл бөлмеде (ресурстық сыныпта/бөлмеде), әдетте, бірқатар аймақтар бөлінеді:
* мұғалімнің/маманның жұмыс орны;
* бір-бірімен амандасу/ қоштасу үшін "шеңбер" деп аталатын орын;
* жеке сабақтарға арналған үстелдер;
* топтық жұмыс орны;
* сабақтан кейін кернеуді жеңілдету үшін сенсорлық түсіру аймағы/бөлмесі.
Ресурстық кабинетте уақытының көп бөлігін жалпы білім беретін сыныптағы сабақтарда өткізетін, ал ресурстық кабинетте жеке сағаттар өткізетін және ресурстық сыныпта оқыту негізгі болып табылатын балалар оқи алады.
Тәсілдер мен әдістер
Ресурстық кабинетте оқыту әр оқушы үшін оқуды дараландыруға мүмкіндік береді. Оқушыға арналған жеке білім беру бағдарламасы ПМПК (психологиялық-медициналық-педагогикалық комиссия) ұсынымдарына сәйкес жасалады. Бағдарламаны әзірлеу кезінде тестілеу/тереңдетілген диагностика барысында анықталған баланың қиындықтары мен қажеттіліктері де ескеріледі. Бейімделген білім беру бағдарламасын оқушымен жұмыс істейтін барлық мамандар әзірлейді және жүзеге асырады.
Әр оқушының жеке қажеттіліктері негізінде жұмыс орны ұйымдастырылады, кесте жасалады, Оқу материалдары таңдалады. Сондай-ақ, мамандар оқыту әдістерін анықтайды.
Кабинеттегі жұмыс түрлері
Ресурстық кабинеттер түзету болып табылмайды. Ресурстық кабинетте , түзету кабинеттеріндегідей, оқыту бейімделген білім беру бағдарламалары бойынша жүзеге асырылады, алайда олардың ұқсастығы осымен аяқталады.
Ресурстық кабинетте оқытудың әртүрлі нысандары қолданылады: Жеке және топтық.
Жеке сабақтарда когнитивті, сөйлеу, ойын және академиялық дағдыларды қалыптастыру және дамыту бойынша жұмыс жүргізіледі. Маман жүргізетін жеке сабақтың ұзақтығы баланың мүмкіндіктеріне байланысты және әдеттегі сабақтан қысқа болуы мүмкін. Жеке сабақтардың құрылымы көптеген факторларға байланысты: баланың ерекшеліктері, оның бейімделген білім беру бағдарламасының мазмұны, жеке кесте және жалпы білім беретін сынып кестесі.
Топтық сабақтар-бұл ресурстық кабинетте жұмыс істеудің тағы бір түрі. Сабақтарды әртүрлі мамандар жүргізе алады: Дефектолог, логопед, арнайы мұғалім, педагог-психолог немесе тьютор. Топтық сабақтар жалпы білім беретін сыныпта оқуға қажетті дағдыларды қалыптастыруға, жеке сабақтарда алынған білімді шоғырландыруға және жалпылауға, әлеуметтік өзара әрекеттесу дағдыларын дамытуға бағытталған.
Ресурстық кабинет жұмысының сәттілігі үйлесімді командалық жұмысқа байланысты, ол мамандар тобында нақты құрылым мен иерархияны қамтиды: арнайы мұғалім, дефектолог мұғалім, логопед, психолог, егер бар болса, тәрбиеші.