"Ақмола облысы Білім басқармасының Целиноград ауданы бойынша білім бөлімінің Қабанбай батыр ауылының жалпы орта білім беретін мектебі" КММ
КГУ «Общеобразовательная школа села Кабанбай батыр отдела образования по Целиноградскому району управления образования Акмолинской области" 

Біз әлеуметтік желідеміз

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Инклюзивтік білім беруді дамыту бағдарламасы Қабанбай батыр ауылының № 41 орта мектебі " мемлекеттік мекемесі Ақмола облысы Целиноград ауданы Түсінік хат

Инклюзивтік білім беруді дамыту бағдарламасы

Қабанбай батыр ауылының № 41 орта мектебі " мемлекеттік мекемесі

Ақмола облысы Целиноград ауданы

Түсінік хат

Мектепте инклюзивтік білім беруді ұйымдастыру өзекті мәселе болып табылады, өйткені мұнда ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар балалар мен мүгедек балалар оқиды. 7 оқушыға үйде оқыту ұйымдастырылған.

Мектепте оқитын балалардың жалпы саны - 1227, ЕББҚ бар балалар - 57 (26%), оның ішінде мүгедек балалар – 14.

Бұзылу түрлері

Бастауыш білім беру деңгейінде

 

Негізгі білім беру деңгейінде

Орта білім беру деңгейінде

Сөйлеудің бұзылуы

22

2

 

Психикалық дамуында тежелуі бар

5

5

 

Тірек-қимыл аппаратының бұзылуы

2

2

 

Есту қабілеті нашар

1

1

 

Көру қабілеті нашар

1

1

1

Ақыл-ойында ауытқуы бар

2

6

 

Соматикалық диагноздары бар

2

3

1

 

35

20

2

Қазіргі уақытта мектепте жыл сайын ерекше білім беру қажеттіліктері бар адамдар санатына жататын балалар саны артып келеді.

Бұл бағдарлама 2014 жылы басталған ерекше білім беру қажеттіліктері бар білім алушыларға жағдай жасауды қамтамасыз ету бойынша Қабанбай батыр ауылындағы жалпы білім беретін мектеп ұжымының жұмысының жалғасы болып табылады.

Қазақстан Республикасының заңнамасында адам құқықтары саласындағы негізгі халықаралық құжаттарға сәйкес білім алуға тең құқықтар қағидаты көзделеді, балалардың білім алуға құқықтарының кепілдігі Қазақстан Республикасының Конституциясында, Қазақстан Республикасының келесі заңдарында бекітілген:

- "Бала құқықтары туралы" Қазақстан Республикасының Заңы-01.04.2019

- Қазақстан Республикасының 27.07.2007 ж. № 319 "Білім туралы" Заңы (25.06.2020 ж. жағдай бойынша өзгерістермен және толықтырулармен )

- "Кемтар балаларды әлеуметтік және медициналық-педагогикалық түзеу арқылы қолдау туралы" Қазақстан Республикасының Заңы-11.07. 2002ж №343 3 желтоқсан 2015 жыл

- "Қазақстан Республикасында мүгедектерді әлеуметтік қорғау туралы" 13.04.2005 ж. Заңы;

             Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың 2020-2025 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасында білім беру сапасын арттырудың негізгі мақсаттары айқындалып, 5 бағыт, 11 міндет көзделген, сапалы инклюзивтік білім алудың маңыздылығы атап өтілді.

            2014 жылы Қабанбай батыр ауылы №41орта мектебі "жалпы білім беретін мектепте инклюзивті білім беру"тақырыбы бойынша ауданда тірек мектепке айналған болатын.

Бағдарламаны жүзеге асыру үшін мектепте мынадай жергілікті актілер әзірленген:

- Инклюзивті білім беру туралы ереже

-Әлеуметтік-психологиялық қызмет туралы ереже

- Логопедтік пункт туралы ереже

- Үйде оқытуды ұйымдастыру туралы ереже

- Мектептегі психологиялық-медициналық-педагогикалық консилиум туралы ереже

              Мектептегі ресурстар - бұл ең алдымен кадрлар: психологтар, логопед-мұғалім, әлеуметтік тәрбиешілер. Сондай-ақ материалдық-техникалық жабдықтар: психологиялық қызмет кабинеті, логопедтік кабинет, ресурстық орталық.

             Сонымен қатар жұмыс орта мерзімді және қысқа мерзімді жоспарлау, мектептің оқу жылына арналған жұмыс жоспары, оның ішінде мектептің психологиялық-педагогикалық қолдау жұмысы шеңберінде жүзеге асырылады. Инклюзивтік үдерістердің мониторингі жоспарлы түрде жүргізіледі: әрбір тоқсанның, жартыжылдықтың, оқу жылының соңында

        

   2014 жылы мектеп Целиноград ауданында инклюзивтік білім беруді дамыту бойынша тірек мектепке айналды. Біз инклюзивтік мектептің артықшылықтарын бағаладық:

- эксперименттік алаң мәртебесін алу;

- әртүрлі ғылыми және қоғамдық ұйымдармен, қайырымдылық қорларымен ынтымақтастықта болу;

- ЕББҚ бар балаларды және мүгедек балаларды мектеп қызметінің барлық салаларына қосу;

- оқушылар мен олардың ата-аналарының ЕББҚ бар балаларға толерантты қарым-қатынасын қалыптастыру;

Инклюзивтік тәжірибені жүзеге асыру барысында мектеп кадрлық, материалдық-техникалық  қиындықтармен кездесті. Атап айтатын болсақ:

- дефектологтар, логопедтер, психологтар сияқты мамандардың жетіспеушілігі

- тьюторлар ставкаларының болмауы;

- тәрбиеленушілермен және олардың ата-аналарымен жеке жұмыс істеу үшін кабинеттер мен жабдықтардың жетіспеушілігі;

2014-2020 жылдарға арналған инклюзивті білім беру бағдарламасының іске асырылуын талдай отырып, шығармашылық жұмысты жалғастыруға, ресурстық орталықтың мүмкіндіктерін кеңейтуге болады деп санаймыз.

    

"Жаппай жалпы білім беретін мектеп жағдайында инклюзивтік білім беру» 

бағдарламасының  паспорты

 

Бағдарламаны әзірлеуші

«Қабанбай батыр ауылының № 41 орта мектебі " мемлекеттік мекемесі

 Мекен-жайы-021810,

Ақмола облысы, Целиноград ауданы,

Қабанбай батыр ауылы,

Ы. Алтынсарина,6А

Мектептің электрондық мекен-жайы – kabanbai41@mail.ru.

Мектеп директоры-Сулейменова Б. К.

Бағдарламаны іске асыруға жауапты – директордың оқу-тәрбие ісі жөніндегі орынбасары, инклюзивтік білім беруді үйлестіруші Купенова Г. О.

Бағдарламаны іске асыру мерзімдері

 2020ж қыркүйек – 2025ж мамыр

Бағдарламаның мақсаты

Барлық санаттағы адамдардың сапалы білім алуға, әлеуметтік дамуға, денсаулықты сақтауға тең құқықтарының іске асырылуын қамтамасыз ету

 

Негізгі міндеттер

- Балалардың қауіпсіз және жайлы өмір сүру жағдайларын жақсарту, инклюзивтік білім беру үшін жағдай жасау

-Жалпы білім беретін мектеп деңгейінде инклюзивті білім беруді дамытудың нормативтік-құқықтық және ұйымдастырушылық-экономикалық негіздері мен тетіктерін жетілдіру

 -Балаларды оқыту және дамыту мәселелерінде педагогтердің құзыреттілігін арттыру, инклюзивтік білім беруді ұйымдастыру және ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар адамдармен жұмыс мәселелері бойынша барлық педагогтер мен мамандарды (психологтарды, логопедтерді, әлеуметтік педагогтерді) кезең-кезеңмен қайта даярлау -Жалпы білім беретін мектепті материалдық-техникалық жарақтандыру, оның ішінде ақпараттық қамтамасыз ету

Бағдарламаның негізгі бағыттары

1. Білім беру процесі жағдайында ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар балаларды психологиялық-педагогикалық қолдауды қамтамасыз ету.

2. Ақпараттық және оқу-әдістемелік қамтамасыз ету

3.Бағдарламаны басқарудың ұйымдық-функционалдық құрылымы

Бағдарламаны қаржыландыру көздері

1. Бюджеттік қаражат

2. Демеушілік көмек

Бағдарламаның негізгі орындаушылары

Инклюзивті білім беруді дамыту үйлестірушісі, бастауыш сынып мұғалімдері, педагогтар, логопед, психологтар, әлеуметтік педагогтар, медбике

Бағдарламаның мазмұны:

I. Білім беру процесі жағдайында ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар балаларды психологиялық-педагогикалық сүйемелдеудің қамтамасыз етілуі.

1. Мектеп әкімшілігінің психологиялық сүйемелдеудің жергілікті нормативтік негізін құру, білім беру процесіне қатысушылардың функцияларын анықтау.

2. Тұлғаның когнитивті-танымдық саласын диагностикалау, балалардың дайындық және бірінші сыныптарға түсу кезіндегі педагогикалық бақылаулар, бастауыш мектепте (1-4 сыныптар), орта мектепке көшу кезіндегі балалардың дамуы.

3. Білім беру процесінің барлық қатысушыларына бағытталған мектептің бірыңғай ақпараттық алаңын құру-мектептің психологиялық-медициналық-педагогикалық консилиумдарын, үлкен және кіші педагогикалық кеңестерді, оқыту семинарларын өткізу.

4. Әрбір бала бойынша деректер банкін қалыптастыру:

1 топ - психофизикалық дамуы бұзылған балалар: көру, интеллект, сөйлеу бұзылыстары, психикалық дамуы тежелген және эмоциялық-еріктік бұзылулары бар балалар.

2 топ -  оқуда ерекше қиындықтары бар балалар

3 топ – мүгедек балалар

5. Балалардың даму динамикасына мониторинг жүргізу:

-нақты оқушылармен түзету-дамыту жұмыстарының жеке жоспарының орындалуын талдау

- отбасымен тығыз байланыста түзету жұмыстарын жүргізу

- кәсіптік бағдар, әлеуметтік бейімделу бойынша білім алушыларға көмек көрсету

II. Ақпараттық және оқу-әдістемелік қамтамасыз ету

1. Инклюзивтік білім беруді, оның ішінде жаңартылған білім беру шеңберінде дамыту бойынша ақпаратты зерделеу

2. Инклюзивтік оқыту нысанындағы әрбір бала бойынша деректер банкін қалыптастыру

3. Педагогтарға арналған құқықтық жалпы оқыту

4. ЕББҚ бар балаларды оқыту, тәрбиелеу және әлеуметтендіру мәселелері бойынша семинарларға, ғылыми-практикалық конференцияларға қатысу

5. ҰБА ұсынымдарымен танысу негізінде. Ы. Алтынсарин инклюзивтік білім беру жағдайында педагогтер, мамандар, сынып жетекшілері, ата-аналар қызметінің нәтижелілігін бағалау критерийлерін әзірлеу

6. ЕББҚ бар балалардың ата-аналары (заңды өкілдері) үшін консультациялық күндер ұйымдастыру

7. Аудан, мектеп мұғалімдері үшін пән мұғалімдерімен, мамандармен тренингтер, коучингтер өткізу.

8. Инклюзивтік білім беру үшін бейімделу мақсатында қолданыстағы бағдарламаларды әзірлеу және қайта құру.

III. Бағдарламаны басқарудың ұйымдық-функционалдық құрылымы

1. Бағдарламаны тиімді басқару мақсатында мектепте инклюзивті тәжірибені ұйымдастыру және енгізу бойынша шығармашылық топ құрылды

2. Мектеп мұғалімдерін курстық даярлау , қайта даярлау және біліктілігін арттыру жоспарланған

3. Бағдарламаның іске асырылу барысын бақылауды мынадай функцияларды орындайтын әдістемелік кеңес жүзеге асырады:

- аралық нәтижелер мен оны жалпы іске асыру барысына баға береді

- бағдарламаны іске асыру барысына жалпы басшылықты және бақылауды жүзеге асырады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020-2025 жылдарға арналған Бағдарламаның мақсаттары мен міндеттерін іске асыруға арналған

іс-шаралар жоспары

Ұйымдастыру-басқару аспектілері

Іс-шаралар

Жұмыс түрлері

Өткізу мерзімі

 

Жауаптылар

1

  • к білім беруді дамыту бойынша білім беру мекемесі қызметінің нәтижелерін қорытындылау

педкеңес

  1.  
  2.  

Мектеп директоры

2

ЕББҚ бар балаларды ерте анықтау жүйесін жетілдіру

Мектепке дейінгі мекемелермен байланыс, психологиялық-педагогикалық тексеру, бала мектепке түскен кезде ата-аналармен әңгімелесу

  1. ж
  2.  

Психолог, бастауыш сынып мұғалімдері

3

0-ден 18 жасқа дейінгі мүгедек балалардың мектептегі компьютерлік деректер банкін қалыптастыру

Шағын ауданды аралау нәтижелерін талдау

тамыз

Әлеуметтік педагогтар

4

Білім берудің жаңартылған мазмұнына жаңа тәсілдерді ұйымдастыру және енгізу бойынша жұмыс тобын құру

Мектеп бойынша бұйрық

  1. ж
  2.  

 

Директор

5

Нормативтік құжаттар негізінде мектеп қызметін қарастыратын жергілікті актілерді әзірлеуді жалғастыру

Бұйрықтар, ережелер, лауазымдық нұсқаулықтар

Жыл бойы  

Директор, инклюзивтік білім берудің үйлестірушісі

6

Мектептегі психологиялық-медициналық-педагогикалық консилиумның рөлін арттыру туралы мәселені қарастыру

Шағын педкеңес

Жылына екі рет

Үйлестіруші, психологиялық-педагогикалық қолдау қызметі

7

Педагогтердің инклюзивтік білім беру жағдайында жұмыс істеуге дайындығы мен қабілетін анықтау, қажетті кәсіби құзыреттілікті дамыту және жетілдіру

 Әңгімелесу

Сауалнама

 

  • үйлестіруші , орынбасарлар

8

Үйде оқытуды ұйымдастыру бойынша Мемлекеттік қызмет көрсету стандартын іске асыру

Ата-аналардан құжаттарды қабылдау, кеңес беру

  1.  
  2.  

  Үйлестіруші

9

Қызметкерлерді білім беру мекемесі  базасында оқыту

Практикалық семинарлар, сабаққа қатысу

Мектепті дамыту жоспары бойынша

Әдістемелік кеңес

10

Өткізілетін іс-шаралардың түпкілікті нәтижелерін көрсететін құжаттаманы ресімдеу және жүргізу

Жұмыс құжаттамасы

2020-2025жж бойы

  •  , психологиялық-педагогикалық қолдау қызметі

Ақпараттық және оқу-әдістемелік құралмен қамтамасыз ету

1

Мектепте бейімделу ортасын құру. Білім беру процесінің барлық қатысушыларының толерантты қарым-қатынасын қалыптастыру

Сынып сағаттары, тренингтер, әңгімелесулер, кеңес беру

Жыл бойы

Психологиялық-педагогикалық қолдау қызметі, директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары, сынып жетекшілері

2

Қазақстанда, облыста, ауданда инклюзивті білім беру бойынша озық тәжірибенің деректер банкін қалыптастыру

Мәжілістерге, семинарларға, практикалық семинарларға қатысу, тәжірибе алмасу

Жыл бойы

Бастауыш сынып мұғалімдері, педагогтар, сынып жетекшілері, оқу ісі меңгерушілері, психологтар, логопед

3

"2020-2025 жылдарға арналған білім беруді дамытудың мемлекеттік бағдарламасын іске асыру жағдайында педагогикалық ұжымдардың жұмысын ұйымдастыру" тақырыбы бойынша біздің тірек мектебімізге жататын аудан мектептерінде топтық кеңестер өткізу»

Мастер-кластар

Тәжірибе алмасу

График бойынша

Директор, үйлестіруші

4

Жаңартылған білім беру аясында инклюзивтік білім беруді дамыту бойынша ақпаратты зерттеу

Өздігінен білім алу, инклюзивтік білім беру мәселесі бойынша әдістемелік портфолио дайындау

Жыл бойы

Педагогтар, директордың оқу, тәрбие жөніндегі орынбасарлары, ӘБ басшылары

5

Ақмола облысының" Өрлеу " БАҰО біліктілікті арттыру курстары

Курс өту

Жыл бойы

Біліктілікті арттыру жоспары бойынша

Үйлестіруші, мұғалімдер, әкімшілік

6

Ата-аналарға психологиялық-педагогикалық білім беруді ұйымдастыру

- ата-аналарды баланың дамуы мен тәрбиесінің ерекшеліктерімен ЕББҚ, нормативтік және құқықтық құжаттармен таныстыру

- психологиялық тренингтер

Ата-аналар лекториі, тренингтер, кеңес беру

2020-2025жж бойы

Психологиялық сүйемелдеу қызметі, аудандағы әлеуметтік қорғау мамандары

7

Педагогикалық ұжымның отбасымен ынтымақтастығының ең тиімді тәсілдерін анықтау

Бірлескен қызметті ұйымдастыру, жеке әңгімелесулер, "Ашық есік күндері", бұқаралық іс-шараларға бірлесіп қатысу

2020-2025жж бойы

Сынып жетекшілері, әлеуметтік педагог, мұғалімдер

Психологиялық-педагогикалық сүйемелдеуді қамтамасыз ету

1

Психологиялық-педагогикалық сүйемелдеудің мақсаттары мен міндеттерін анықтау

Шағын педкеңес

  1.  
  2.  

Үйлестіруші, психологиялық-педагогикалық қолдау қызметі мамандары

2

Логопедиялық тексеру

 

Қыркүйек, желтоқсан, мамыр

логопед

3

Оқушылар мен олардың отбасыларының әлеуметтік ортасын зерттеу

Пәтерлерге бару, әңгімелесу

2020-2025жж бойы

Әлеуметтік педагогтар

4

Тұлғаның танымдық саласын диагностикалау

 

Жылына екі рет 1,4 кл оқушылары орта мектепке ауысқан кезде

Психологиялық-педагогикалық қолдау қызметі, бастауыш сынып мұғалімдері

5

Ағымдағы диагностика

Баланың даму динамикасын бақылау, таңдалған жолдарды, түзету жұмыстарының әдістерін бағалау

 

Психологиялық-педагогикалық қолдау қызметі

6

Балалардың даму динамикасына мониторинг жүргізу

Шағын педкеңес

Оқу жылының қортындысы бойынша

Директор

7

«Білім алушылардың оқу процесін психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу» атты педагогтардың тұрақты жұмыс істейтін семинары

Тренингтер, коучингтер

Сүйемелдеу қызметі мамандарының жоспары бойынша

Үйлестіруші

8

Өзара сабаққа қатысу және ашық сабақтар өткізу

ӘБ жоспары бойынша

Жыл бойы

Бастауыш сынып мұғалімдері

Пән мұғалімдері

9

Толеранттылыққа тәрбиелеу бойынша сынып сағаттарын өткізу

Тәрбие жұмысының жоспары бойынша

2020-2025 жж бойы

Сынып жетекшілері

10

Жеке және топтық түзету-дамыту бағдарламаларын әзірлеу және байқаудан өткізу

Жоспарлау, кеңес беру

2020-2025 жж бойы

Ұстаздар

 

 

 

 

 

 

 

 

Күтілетін нәтижелер

1. Қолжетімді сапалы білім алу үшін ЕББҚ бар, оның ішінде мүгедектігі бар балалар үшін бейімделген білім    беру ортасын құру

2. ЕББҚ бар білім алушылардың оқу үлгерімінің мотивациясын және сапасын арттыру

3. Инклюзивтік кеңістікте психологиялық-педагогикалық қолдау жүйесін дамыту

4. ЕББҚ бар балалардың ата-аналарының ақпараттық құзыреттілігін арттыру

5. ЕББҚ бар балаларды әлеуметтендіру кезінде түзету және дамыту кеңістігін құру

6. Инклюзивті білім беру саласында педагогтердің кәсіби деңгейі мен құзыреттілігін арттыру

      

Нәтижелілік индикаторлары

1. Ата-аналарға, педагогтерге сауалнама жүргізу, тестілеу, сауалнама жүргізу нәтижелері (аналитикалық материалдар)

2. Балалардың дамуын, балалар мен ата-аналар қарым-қатынасы деңгейін диагностикалау нәтижелері

3. Педагогтердің инклюзивтік білім беру жағдайында жұмыс істеуге, қажетті кәсіби құзыреттілікті дамытуға және жетілдіруге дайындығы мен қабілеті

4. Педагогтердің инклюзивтік бағыттағы бағдарламалар бойынша қосымша кәсіптік білім беруден уақтылы өтуі

5. Шығармашылық, спорттық бағыттағы іс-шараларға қатысатын ЕББҚ бар балалар санын ұлғайту

6. Инклюзивтік білім беру қызметін жүзеге асыруға ата-аналардың қатысуы

7. Психологиялық-педагогикалық қолдау қызметі тарапынан мұғалімдерді әдістемелік қолдау

Өз ауданының басқа білім беру ұйымдарымен өзара іс-қимыл жүйесі

 

 

 

 

Жаңартылған күні: 26.09.2022 07:37
Құрылған күні: 26.09.2022 07:38

Текст